Ελληνικός Διαγωνισμός Ρομποτικής 2019 για μαθητές σχολείων Δημοτικού

 

Βραβεύσεις από τον Σύνδεσμο Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων

 

Ο διαγωνισμός προσελκύει περισσότερους από 3000 μαθητές από όλη την Ελλάδα, αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, ένα συναρπαστικό ταξίδι διάρκειας 5 μηνών, από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο, έως τη διεξαγωγή το Φεβρουάριο. Απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι και ως εκ τούτου, διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια.

Σκοπός για το Δημοτικό είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητά τους για ενεργό συμμετοχή σε ομάδες, αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους, να εξοικειωθούν με τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος και να εξερευνήσουν εμπράκτως τις έννοιες της μηχανικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης που σχετίζονται με τη δημιουργία και τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών , χρησιμοποιώντας το δωρεάν λογισμικό «scratch» του ΜΙΤ. Με αυτόν τον τρόπο ο Διαγωνισμός εξοικειώνει τους μαθητές με το θεμελιώδες κεφάλαιο των «απλών μηχανών», εμπλουτίζοντας έτσι τους διδακτικούς στόχους του προγράμματος σπουδών.

Φέτος ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 2019, είχε τρεις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού: α) Ανοιχτή κατηγορία «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά», για μαθητές Γ-ΣΤ Δημοτικού, β) Παράλληλη ανοικτή κατηγορία εποικισμός στον Άρη» για μαθητές Γ-ΣΤ’ Δημοτικού, γ) Κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2χ2» για μαθητές Γ-ΣΤ’ Δημοτικού.

Με κίνητρο την ανεύρεση λύσεων σε πραγματικά και συχνά πιεστικά προβλήματα, τα νησιά έχουν αναπτύξει πολυσχιδή δράση , παράγοντας καλές πρακτικές γύρω από την έξυπνη και βιώσιμη τοπική ανάπτυξη, εμπνέοντας και κινητοποιώντας ταυτόχρονα άλλες νησιωτικές και γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές και σε περιοχές της Ηπειρωτικής Ευρώπης. Για να μετουσιωθεί το δυναμικό αυτό των νησιών και να καταστούν οι νησιωτικές οικονομίες έξυπνες και εύρωστες, πρέπει να εντοπιστούν και να μεγιστοποιηθούν οι συνέργειες μεταξύ καινοτόμων τεχνολογιών και με βάση τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας.

Η πρόκληση «Εποικισμός στον Άρη», επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά στο πλαίσιο του προγράμματος stories of tomorrow. Όπως και πέρυσι, οι μαθητές που διαγωνίστηκαν σε αυτήν την κατηγορία, καλούνται να παρουσιάσουν μια κατασκευή με αυτοματισμούς, η οποία θα έχει σχέση με το θέμα του διαγωνισμού , θα μπορούσαν να είναι:

  • Ρύθμιση κυκλοφορίας
  • Διαστημικό ασανσέρ
  • Ασφάλεια της μαγνητικής ασπίδας
  • Εξόρυξη πρώτων υλών και ανακύκλωση

Ο Σύνδεσμος από την πλευρά του, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, βραβεύει οποιοδήποτε σχολείο το οποίο μετέχει στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό ρομποτικής, με θέμα την εξορυκτική δραστηριότητα-αξιοποίηση ορυκτών πόρων αλλά και συναφή με τον κλάδο, θέματα, εφόσον προκριθεί στα τελικά του διαγωνισμού στην Αθήνα. Αυτή η κίνηση αποτελεί κομμάτι της προσπάθειας σύνδεσης της παραγωγής, της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και των σχολείων. Επίσης η διάσταση της καινοτομίας στο αντικείμενο της εξορυκτικής δραστηριότητας είναι επιθυμητή από το Σύνδεσμο και τη Βιομηχανία, σε ό,τι επίπεδο και αν λειτουργεί, με όποιο τρόπο και αν αυτό εκφράζεται.

Η βράβευση αυτή, γίνεται στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των εταιρειών του ΣΜΕ. Αποτελείται από μία πλακέτα που παραλαμβάνουν οι εκπρόσωποι των σχολείων και από tablet σε κάθε μαθητή της ομάδας που βραβεύεται. Επίσης, με φροντίδα του ΣΜΕ, δάσκαλοι και μαθητές επισκέπτονται σύγχρονα εργοτάξια εξόρυξης βωξίτη στην περιοχή της Φωκίδας, όπως και το μεταλλευτικό μουσείο Vagonetto , στην ίδια περιοχή.

Ο Σύνδεσμος, επιβράβευσε την προσπάθεια δύο μαθητικών ομάδων: την ανεξάρτητη ομάδας «Εξωγήινο Έπος», που είχε ως θέμα την εξόρυξη πρώτων υλών στον Άρη και την ομάδα του σχολείου «Εκπαιδευτική Αναγέννηση», με θέμα κυκλική οικονομία-αξιοποίηση αποβλήτων.

Της Κυριακής Τσίχλα
Functions Coordinator ΣΜΕ

2019-09-03T19:45:24+00:00